Jste tady
Home > Inspirace a trendy > Inspirace – připravte si zdravý a chutný hummus

Inspirace – připravte si zdravý a chutný hummus

I když název tohoto jídla nezní příliš lákavě, jeho chuť je výjimečná a velmi jemná. Hummus, tradiční arabský dip k zelenině či arabskému chlebu, se naštěstí postupně zabydluje i v našich kuchyních.

Základní ingrediencí pro přípravu hummus je cizrna. Cizrna patří do čeledi bobovitých rostlin a tvar jeho semen je velmi podobný lískovým oříškem. V obchodech ji můžeme sehnat v sušené formě v regálech při fazolích či hrachu nebo zavařenin, kde je cizrna naložen v nálevu. Netradiční název jídla, o kterém se bavíme, má původ právě v arabském pojmenování pro cizrna, a tedy hummus. Cizrna se na půdě blízkého východu pěstovala již za dob Mezopotámie, odkud se postupně rozšířila do celého světa.

Cizrna obsahuje množství tělu prospěšných látek

Už staří antičtí filosofové Platón a Sokrates se v svých dílech věnovali i cizrně a její výživovým hodnotám. Jako všechny bôboviny, i cizrna obsahuje vysoké množství vlákniny, která podporuje správnou funkci trávicího systému. Kromě toho obsahuje i vitaminy C a B6, stopové prvky jako železo, zinek, vápník a hořčík. Hummus příznivě působí na snižování hodnoty cholesterolu v krvi a mnozí lékaři doporučují jeho konzumaci jako prevenci rakoviny. Díky nízkým hodnotám kalorií je hummus přímo ideálním jídlem při snaze hubnout zda zdravě se stravovat. Navíc, hummus dodá jinak nevýrazné zelenině atraktivní chuť.

Příprava humusu, kterou zvládne každý

Hummus je možné připravit v různé hrubosti kousků cizrny, avšak nejjemnější chuť má právě chutný krémový humus. Jeho příprava je velmi jednoduchá. Pokud se používá sušená cizrna, je nutné ji na několik hodin namočit do vody. Cizrnu následně jednoduše povaříme, aby zcela změkla, směs rozmixujeme, přidáme citronovou šťávu, česnek, olivový olej, sůl a tahini (pasta ze sezamových semínek a oleje). Po krátkém klidu si můžeme vychutnávat jemnou chuť hummus máslové konzistence.

Top